زبان EN AR
+
اندازه قلم
-
رنگ
  • تاریخ انتشار : 1402/07/12 - 10:51
  • تعداد بازدید : 271
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 253
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روز جهانی قلب 7 مهر 1402

روز جهانی قلب 7 مهر 1402

روز جهانی قلب 7 مهر 1402 (29 سپتامبر2023)

شعار ملی: با سلامت قلب خود به  سلامت جامعه کمک کنیم

به منظور داشتن قلب سالم همه آحاد مردم و دولت ها می بایست با اتخاذ شیوه زندگی سالم و سیاست های حفظ و ارتقاء سلامت با هم همکاری نمایند.  افراد باید بدانند چگونه می توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده  سلامت قلب خود را حفظ کنند (مانند مقابله با فشارهای روانی، کاهش فشارخون، رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی) و دولت ها می بایست در سطح گسترده از سلامت نوع بشر و ایجاد دنیای با عدالت (با توزیع و دسترسی عادلانه خدمات بهداشتی درمانی و حمایت از برنامه های مبارزه با بیماری های قلبی عروقی) حمایت کنند. همچنین سلامت طبیعتی که درآن زندگی می کنیم (مانند برنامه های اجتماعی و فردی پیشگیری از آلودگی هوا، جنگلها و دفع زباله ها) بسیار مهم است.

روز جهانی قلب فرصتی برای هر فرد است تا فکر کند چگونه می تواند از قلب برای سلامت بشریت، برای سلامت طبیعت و برای سلامت خودش به بهترین نحو استفاده کند. پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی چیزی است که برای هر قلب تپنده ای اهمیت دارد.

بسیج همگانی برای داشتن قلب سالم

دسترسی به پیشگیری، درمان و حمایت از بیماری قلبی عروقی بطور گسترده ای در سراسر دنیا متفاوت است. بیش از 75 درصد مرگ های ناشی از بیماری های قلبی عروقی در کشورهای با درآمد کم تا متوسط رخ می دهد. به منظور پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و کاهش مرگ ناشی از این بیماری ها همه مردم باید سهیم باشند و به اصلاح شیوه زندگی خود و دیگران کمک نمایند.

 

مراقبت از طبیعت برای داشتن قلب سالم

آلودگی هوا مسئول 25 درصد تمام مرگ های ناشی از بیماری های قلبی عروقی است، که در سال جان 7 میلیون نفر را می گیرد.

اگرچه اقدامات زیادی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری بجای سفر با ماشین و یا تلاش های اساسی تر مانند حمایت از قوانین هوای پاک وجود دارد، اما هریک از ما می توانیم  به روش خودمان در ایجاد محیط زندگی سالم تر مشارکت داشته باشیم.

 

مقابله با استرس برای داشتن قلب سالم

فشارهای روانی می توانند خطر حمله های قلبی را دو برابر کنند. به منظور کاهش فشارهای روانی، راه های متعددی مانند تمرینات ورزشی، خویشتن داری در برابر مسائل استرس زا و خواب کافی وجود دارد.  یکی از مهمترین راه های مقابله با عوامل استرس زا آموزش مهارت های زندگی از جمله مهارت های تاب آوری و کنترل خشم است.

 

 

  • گروه خبری : محتوای آموزشی,اطلاعیه,رویدادها
  • کد خبر : 130308
کلمات کلیدی
 ادمین  مرکز بهداشت شهرستان همدان
خبرنگار

ادمین مرکز بهداشت شهرستان همدان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

نشانی: 
نظرسنجی
آمار بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز 52
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 122328
تعداد کاربران بر خط 3