به وب سايت مركز بهداشت شهرستان همدان خوش آمديد*************** مشاوره محرمانه ايدز با شماره تلفن 09686 از ساعت 8 - 20 مركزبهداشت شهرستان همدان ***************تغذيه نامناسب، كم تحركي واستعمال دخانيات مهمترين عوامل خطربيماريهاي قلبي و عروقي هستند***************آموزش اساس پيشگيري ودرمان ديابت است***************آغاز به كار پايگاه تندرستي به منظور شناسايي و پيشگيري از بيماريهاي غير واگيراز اول اسفند ماه 1390همه روزه از ساعت 2تا 7 عصر در محل در مانگاه موقوفه بهاءالملك واقع در پرديس جنب پارك ترافيك***************لطفاجهت ثبت نام در سامانه سلامت ايرانيان(پزشك خانواده) به سايتwww.1590.irمراجعه فرمائيد.
سه شنبه ٠٣ مرداد ١٣٩٦
رياستصفحه اصليمعاون فنيمعاون اجراييروابط عموميگالري عكس
واحدها
نظرسنجی
ضمن تشكرنظر شما در مورد وب سايت مركز بهداشت همدان چيست؟

عالي
خوب
متوسط
ضعيف

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 3936
 بازدید امروز : 132
 کل بازدید : 455426
 بازدیدکنندگان آنلاين : 7
 زمان بازدید : 1/0430
وضعیت آب و هوا
weather.ir is down
اوقات شرعی
ساعت

نظام پذیرش وبررسی پیشنهادات

 

 

مشاركت -مشاركت -مشاركت

 

 

روشهاي حاكم  بر مديريت منابع انساني به گونه اي طراحي مي گردند   كه كارآمدي انسان  نيز درست مانند ساير ابزارها و بدون توجه به بعد احساسي موضوع -    افزايش يافته ودر نهايت  موجب  افزايش سود آوري گردد. تجربه چند هزار ساله تاريخ بشري اثبات مي كند كه جوامع غير مشاركت جو به سرعت دچار آفت سلطه گري وسلطه پذيري شده   خلاقيت -  كار آفريني ريسك پذيري شايسته سالاري وساير  سجاياي  اخلاقي    جاي خود را به حسد نقاب دار -  دشمني پنهان دروغ و نفاق مي دهد و تظاهر و ريا نرد بان ترقي مي گردد.

 

برای دست یافتن به چنین اهدافی نیاز به نوعی سازماندهی است که اولا صاحبان اندیشه های سازنده را بدون توجه به موقعيت شغلی آنان در نمودار سازمانی پذیراباشد و ثانیا اختیارات و قدرت تصمیم گیری و مسئولیت مدیریت را به هیچ وجه مخدوش نکند  و ثالثا موجبات لازم را برای تشویق مادی و معنوی کارکنان  در قبال عرضه اندیشه های سازنده دردسترس بگذارد  . اصولا نظام پیشنهادها بر گسترده  کردن دامنه درگیری ذهنی و فکری  کارکنان در اموری که  برسرنوشت آنان اثر مستقیمی دارد تاکید می کند و شمار بسیاری از پرسنل را در فراگرد داد و ستد اندیشه و تجربه قرار می دهد  و از توانمندیهای ذهنی و فکری آنان در جهت بهبود امور بهره می گیرد.                                                                                                                      

 براساس مفاهیم مذکور نتایج زیر از نظام پیشنهادها حاصل می شود:

1- شنیدن آراء و اندیشه های همه کارکنان (بویژه زیردستان)

2- از بین بردن حاشیه نشینی و بی تفاوتی در کارکنان

3- ایجاد حس مالکیت  در کارکنان

با توجه به چنین مفاهیمی نظام پیشنهادها رامی توان به الگویی از پیوند میان مدیریت با کارکنان تعریف کرد که در آن اختیار اقتدار و مسئولیتها از سوی مدیریت به سمت کارکنان روان گشته و لذا توانمندی آنان در کار و پیشه ای که دارند افزایش می یابد.                                                                              

                                                               

پیشنهاد چیست ؟

هر فكر و ایده نو که بتواند منجر به ایجاد یک تغییر مثبت در سازمان گردد ( بهبود روشها، کاهش هزینه ها بالابردن روحیه کارکنان، ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع .افزایش کارایی انواع صرفه جویی ها و...) که باعث خشنودی کارکنان و رضایت مدیریت گردد را پیشنهادگویند.

  به عبارتي پيشنهاد ايده يا نظري است داوطلبانه كه درصورت اجرا بتواند وضعيت موجودرابهبود بخشيده يا مشكلي راحل نمايند .                                                 .

هدف از ایجاد نظام پیشنهادها چیست ؟

هدف از اجراي نظام پذيرش و بررسي پيشنهادات ارتقاء كمي و كيفي خدمات و نهايتا ارتقاء بهره وري  مي باشد  به عبارتي هدف از ایجاد نظام پیشنهادها را بطور کلی می توان ایجاد فضایی مناسب برای مشارکت کلیه کارکنان در جهت تحقق اهداف عنوان کرد.

چه پیشنهادهایی قابل ارائه می باشد؟

کلیه پیشنهادهای که به نوعی حاوی نوآوری و خلاقیت ذهنی بوده و سبب بهبود اداره امور سازمانی شود اعم از فنی . کیفی و مالی و ادارای .آموزشی و.... باشد و باعث تغییر مثبت گردد مورد قبول می باشد.

زمينه هاي ارائه پيشنهاد:

1-     تسهيل دسترسي به اهداف استراتژيك دانشگاه

2-     راهكارهاي بهبود فرايند هاي سازماني

3-     راهكارهاي صرفه جوئي در زمان و هزينه هاي ارائه خدمت

4-     راهكارهاي بهبود روابط انساني در فعاليت هاي سازماني

5-     افزايش شطح رضايت مندي ارباب رجوع وكاركنان

6-     توسعه پاسخگوئي به نيازهاي غير سلامتي از جمله : ارتقاء شان بيمار ،محرمانه ماندن اسرار بيمار،ارتقاء كيفيت خدمات بيماران و مراجعه كنندگان،افزايش كيفيت مراقبت و توجه به بيماران)

7-     نحوه ارتقاي اثر بخشي و كارائي كاركنان

8-     چگونگي استفاده از قابليت و مشاركت بخش خصوصي در ارائه خدمات بهداشتي درماني

پیشنهاد هاي غير قابل قبول  :

1- پیشنهاد تکراری

2- پیشنهادی که دقیقا وظیفه فرد محسوب مي شود.

3- پیشنهادهایی که خارج از ماموریت و فلسفه وجودی دانشگاه باشد .

4- درخواستهای شخصی

5- پیشنهادهایی که صرفا جنبه انتقاد داشته و به بيان مشكل پرداختهو یا در حد درخواست انجام کار باشد و راه حل ارائه نگردیده باشد.

6- مغاير با سياست ها و برنامه هاي دانشگاه باشد.

7-پيشنهاد هاي مبهم و نامشخص

8-شكايات از همكاران باشد.

چگونگی تنظیم و ارائه پیشنهادها:

کلیه کارکنان می توانند پیشنهادهای خود را در قالب فرم ارائه پیشنهاد که در همین جزوه آورده شده است  تنظیم و به دبیر کمیته نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها ارائه نمایند.

پیشنهادها در صورتی که دارای شرایط ذکر شده بوده و در کمیته پذیرفته شوند برای ارائه دهنده پیشنهاد امتیازات خاص بر حسب پیشنهاد تعلق خواهد گرفت.

 

 

 

   همکاران

 

نام و نام خانوادگي

عنوان شغلي

مدرک تحصيلي

E-mail (شخصي)

سيدجلال حسيني رضا

مسؤل كميته بررسي پيشنهادت

كارشناس بهداشت عمومي

 

     

 


تماس با ما

مركز تلفن

0811 - 8252805

شماره فاکس مرکز

8260530

آدرس

همدان – ميدان جهاد پشت بيمارستان اكباتان كوچه آينده سازان مركزبهداشت شهرستان همدان

فرم ارائه پیشنهاد

                                                                                                    

 

              

عنوان پيشنهاد:                                                                             فرم شماره 1 

                                                                                                    

                                                                                                       تاريخ :                                                                                                                 

 

 

 

 

شرح مشكل / دشواري / مسئله ( وضعيت منفي ) :

 

 

 

 

 

 

 

 

مزاياي پيشنهاد  :

    نوآوري                                                 افزايش درآمد                                          بهبود روش انجام كار

    كاهش هزينه                                        افزايش ايمني                                          افزايش روحيه افراد                                    بهبود روابط كار                                   بهبود ارتباطات                                         بهبود كيفيت خدمات  

تأمين رضايت مشتري                              ساير موارد ( نام ببريد ) :

 

 

مشخصات پيشنهاددهنده :

 

نام ونام خانوادگي :                                                   نام واحد :                                                 پست سازماني : 

 

امضاء پيشنهاد دهنده :

 

                                                                                                                                      تلفن تماس :

 

تاریخ طرح در کمیته بررسی پیشنهادها:

 


نتیجه: قبول                                     رد                        ارجاع جهت بررسی فنی و تخصصی

 

 توضیحات:

 

 

دبیر کمیته نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها

مرکز بهداشت شهرستان همدان